fbpx
משלוחים חינם החל מ- 150 ש״ח | אנחנו משדרגים עבורכם. אנו מתנצלים על אי הנוחות הזמנית

מחלות נפוצות אצל חתולים

מחלות נפוצות אצל חתולים

כמו כלהחיות גם חתול הבית סובל מכמה בעיות שכיחות מאוד . נפרט כאן כמה מהן כדי שתוכלו לעזור לחתול שלכם במידת הצורך. חשוב להדגיש המידע שנכתב כאן אינו מחליף ייעוץ או מידע וטרינרי ובכל מקרה מומלץ לפנות לווטרינר לשם אבחנה והמשך טיפול.

כדורי שיער-
חתול הינה חיה נקייה אשר כל יום מנקה את עצמה. בתהליך הניקוי החתול מלקק את פרוותו, חלק מהשערות נתפסות לו על הלשון ועושות את דרכן למערכת העיכול. המקרים מסוימים השערות לא יהוו בעיה והן התעכלו ויצאו בצואה, במקרים אחרים השערות לא התעכלו והתווצרן למעין כדור שיער שהחתול שלכם ישתעל כדי להוציא אותו ולהיפטר ממנו (לא מחזה מרהיב) ויש מקרים בהן נוצר כדור השיער המערכת העיכול אך החתול איננו מוציא אותו החוצה ודבר זה יכול לגרום לחסימת מעיים. חסימת מעיים היננה יכולה להיות מסוכנת ואם הינכם מבחינים כי החתול נראה קצת חלש, יש לא עצירות ולעיתים גם ניתן לראות ירידה בתיאבון יש לקחת אותו במיידית לווטרינר לשם אבחון.
ניתן לתת לחתול תוספים, אוכל וחטיפים מיוחדים לבעיה זו

דלקות בדרכי השתן-
דלקות בדרכי השתן הינה בעיה הפוצה בחתולי הבית ובעיקר אצל זכרים יותר מאשר נקבות. הדלקת הינה מצב של חסימה או היוצרות של צינור השתן מה שיכול לגרום למצב של חור יכולת לתת שתן. אם הדלקת איננה מטופלת ומאובחנת בזמן זה יכול לשים את חייו של החתול בסכנה.  אז אם אתם שמים לב שהחתול מתקשה לתת שתן או לא נותן בכלל, דם בשתן, מתן שתן מרובה לעיתים, ואפילו עשיית הצרכים מחוץ לארגז כל אלו יכולים להעיד על בעיה ויש לפנות לטיפול באופן מיידי.
ניתן להתאים לחתול אוכל, חטיפים שיכולים לעזור לטיפול בבעיה(לאחר אבחון וטיפול וטרינרי)

מחלת כליות-
הסיבה המשוערת כיום למחלה היא ניתן מזון לא מתאים ולא מאוזן לחתול לאורך זמן. מחלת הכליות יכולה להופיע בכל הגילאים. הסימנים הבולטים שניתן לראות אצל החתול הם עלייה במתן שתן, ירידה במשקל ובתיאבון, פעילות גונית מומעטת. לעיתים ניתן להבחין בהקאות וריח רע מהפה. אך סימנים אלו פחות נפוצים.
קביעת חומר המצב מחולקת לשלבים והיא נקבעת ע”י הווטרינר (לרוב ע”י בדיקת  קיאטינין בדם)
הטיפול במחלה כולל ברוב האטת הידרדרות במחלה. לרוב שלב המחלה יקבע את הטיפול שלרוב יכלול אוכל רפואי מתאים, עידוד שתייה בכמות נכונה ועד לתרופות שהווטרינר יחליט.

תולעים-

חתולים יכולים לב=סבול לעיתים תכופות מתולעים. הסימפטומים שנוכל לראות אצל חתול הסובל מתועים הם הקאות, איבוד משקל, אי שקט, פרווה לא מבריקה ואפילו גרירת טוסיק על הרצפה.  הטיפל בתולעים הוא נורא פשוט אם כי נורא חשוב הטיפול הינו תילוע ומומלץ להתייעץ עם הווטרינר לתן כדור כל פרק זמן מסוים כדי להימנע מהתולעים.

שתפו את הפוסט
שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב telegram
טלגרם
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
דוא״ל

צרו קשר עוד היום עם המומחים של פטילוקס

להתייעצות לגבי כל נושאי התזונה והאילוף, בחירת מוצרים, התאמות ואו חוות דעות מקצועיות, כמובן שללא כל עלות כזו או אחרת.

התחברות/ הרשמה לחנות

התחבר/י לפטילוקס
דילוג לתוכן